Saturday, October 7, 2006

Joke.... TNB ??

> >> >>Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam si> >>isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata,
"> >>ayang,> >>period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi
> >>sebab kita> >>kena gi check kat doktor."

> >>si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya> >>untuk> >>tidak emberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini
> >>sehingga ianya
> >>benar2 pasti.
> >>> >>Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB
> >>kerana> >>terdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka.> >>Pegawai> >>TNB tu pun berkata " ini rumah En. Mahpus ker?" "iya, saya ni> >>isterinya.> >>ada apa encik"
> >>> >>Pegawai TNB tu pun berkata, " Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah> >>tak> >>boleh tunggu ni, nanti boss saya marah."
> >>> >>Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap
> >>pegawai TNB> >>tu." APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan> >>lewat???"
> >>> >>Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab " ala puan, ni kan zaman> >>IT,> >>semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online"
> >>> >>Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut.> >>"APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? "
> >>> >>Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan" Relek puan, puan ni baru> >>lewat> >>sebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan"
> >>> >>i isteri yg terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun> >>berkata,> >>nanti saya bincang dengan suami saya..lalau pegawai TNB tu pun> >>beredar> >>dari situ..> >>> >>Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh> >>isterinya, dia> >>pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yg> >>berdekatan..
> >>> >>Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ, dia> >>pun> >>memekik seraya berkata "Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat> >>pun nak> >>heboh2 ke dalam internet. awak ni semua yg berkeluarga tak pernah> >>lewat> >>sebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena saman> >>kerr???
> >>> >>Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan> >>mententeramkan> >>keadaan. "sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak> >>settlekan> >>perkara ni, bayar je..." kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si> >>mahphus> >>naik berang.> >>> >>"APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh...."
> >>> >>Lalu pegawai TNB tu pun cakap " kalau macam tu, Kita terpaksa> >>potong encik> >>punya..........."
> >>> >>Si Mahpus mencelah " apa??? potong??? abih tu aku nak pakai> >>apaaaaaa???

> >>> >>Pegawai TNB tu pun cakap " nampak gayanye..
ENCIK KENA PAKAI LILIN> >>AJERRRLAAAAAAAA"> >>> >>???????????????????.........................
> >>> >>> >>sekian adanyerr...

Ricky Wan Says....

Kesimpulannya, jangan suka mencelah ketika orang sedang bercakap....
Hehehehe...ni lah jadi nya.....

No comments: